jatuh...

aku ada banyak history jatuh,, banyak mana tuu tak tau lah, tapi yang aku cerita nie yang mana aku ingat lahh,,

1. time nie umur 4 tahun kot,, tengah main kat luar, main apa tak tahu ,, yang ingat ada jatuh ,, luka dia quite big jugak , dekat lutut. adalah kot around 1-2 inches luka dia, and time tu tak nangis punn ,, :)

2. time nie 5/6 tahun, actually nie bukan jatuh tapi , langgar meja, time tu dekat rumah makteh , mama and abah tak de, performed haji kot, if bukan haji, umrah lahh, haaa back to the topic, tengah main lari-lari dengan sepupu, kakak seme, ntah macam mana tak tahu , aku langgar bucu meja, aku jatuh menangis, sepupu aku terus angkat aku pegang kepala aku dengan baju die, lepas tu kak ana angkat aku dekat cermin dia suruh tengok luka dekat dahi ,, besar jugak  , one inch and a half ,, darah tak henti-henti mengalir, and pegi hospital kena jahit,, meronta jugak lah time jahit tuu, bukan apa, takut tengok nurse, doktor time tuu,,, panic attack ,, hewhew,

3. umur 6/7 tahun, tengah main basikal kot,,, ntah macam mana jatuh, lepas tu kuku ibu jari kanan patah, pastu luka, pedih giler, time tuu kuku patah aku panggil kuku tercabut, haha, esok nya, luka dah okay sikit, pegi tempat terjatuh tuu, kononnya nak cari balik kuku yang tercabut, HAHA.

4. time nie pulak umur 10 tahun...... tengah main dengan jiran,,, main pusing-pusing... pusing badan laju-laju, pastu berhenti , pastu pening , jalan macam orang mabuk,,, so nak dijadi kan cerita, aku pun pusing lahh ,, pusing punya pusing, langgar tiang elektrik depan rumah tuu, lepas tuu terjatuh atas jalan,, pheeewwww, sakit giler, lutut kiri aku , luka berlubang,, warna putih lubang tuu, yang pasti nya tak tulang ,, mungkin fat layer kot, mungkin impact dia terlalu kuat sampai mengcungkil epidermis layer dan dermis layer,, sakit gile 10 minit pastu baru kuar darah,.. time tu tak sedar lagi ada lagi satu injury, masuk rumah, mandi, cuci luka, baru perasan bahu kiri sakit, and tak leh nak gerak, mama pun check,.. rupa-rupanya ........> kasi suspense..........
bahu kiri aku dislocated, berdiri depan cermin tengok bahu kiri lagi tinggi dari bahu kanan, pemandangan scary disitu... malam tuu , mama bawak pegi ke tukang urut tulang, dia nie memang expert dalam urut tulang-tulang dislocated, sprained etc, yg berkenaan dengan tulang lah.. so pegi lah urut malam tuu, pheeww, sakit gila, dia pusing-pusing tangan tuu, dia tarik, dia tolak, and dia tarik balik .. POPPP! bunyi tulang berlaga, dah selamat head of humerus tuu ke tempat asal.. 2 hari tak pegi sekolah. hari-hari practice gerak kan tangan tuu, after 1 week dah okay balik, cuma sampai sekarang tangan kiri tuu tak boleh nak angkat benda berat je, and cepat rasa lenguh,,

so nie laa kisah jatuh yang aku ingat lahhh, time kecik-kecik buas giler, rasa macam diri nie lelaki pulak, bila dah besar baru sedar rupanya perempuan... iyaalahh , dulu kecik-kecik time raya tuu kalau boleh nak pakai seluar, takmo baju kurung, tapi sekarang , time tak raya pun suruh mama belikan kain untuk baju kurung... haha.
Thank You for reading my mumbles

No comments:

Copyright 2010-2011 Pinch Me